BLOG

3 egyszerű eszköz a boldogságért

Turbó Diéta

A cikk szerzõje:

Turbó Diéta

 

[PSZICHÉ] Használd ki az életmódváltásban rejlő szinergiákat! Hogy melyek ezek, most megtudhatod! Ezzel a 3 egyszerű tippel sokkal boldogabb lehetsz! Márpedig abból sosem lehet elég, nem igaz?

Az ember lételeme a boldogság iránti vágy, aminek az elérése és fenntartása egyénileg ugyan változó feltételeket, körülményeket és belső lelki folyamatokat feltételez, de azért vannak közös nevezők. Ezek egyike a szinergia szerepe. E tekintetben pedig jó hírrel tudunk szolgálni: a fogyás, az életmódváltás nem csak egészségünk és a fizikai, esztétikai állapotunk javulását eredményezi, de a boldogságunkat is jelentősen – mondani sem kell, hogy – pozitívan befolyásolhatja.

A boldogság nyomában

Sonja Lyubomirski, Amerikában élő orosz származású boldogságkutató és munkatársai kutatásaik során arra jutottak, hogy a boldogságot három nagy tényező határozza meg:

fele arányban a génjeink (öröklött rész),
10 százalékban a körülményeink és
40 százalékban önmagunk, saját tetteink.

Ezt tudván nem is kell ragozni, hogy milyen fontos szinergiákat kínál életünk minőségére az életmódváltás, a diéta lelki síkon (amellett persze, hogy fizikai állapotunkban is meghatározóan pozitív változásokat eredményez). Figyeld csak meg mi történik, amikor az elhatározást tett, majd kitartás és az eredmények követik? Büszkeséget érzünk, amiért megvalósítjuk a célkitűzésünket, ezáltal nő az önbizalmunk. Ez tudat alatt például a testbeszédünkben is jelentkezik: magabiztosabbak  és nyugodtabbak leszünk, bátrabban szembesülünk még a problémákkal is. Az önbizalom és a magabiztosság látszik a kisugárzásunkon és vonzóvá is tesz mások számára.

Az életmódváltás tudatosságot feltételez (cél, eszközök, választások, kitartás, stb.), az pedig – s itt is visszacsatolnék Sonja Lyubomirski megállapításaihoz: nem hogy csak önmagában erősítheti a boldogságunkat, de arra is késztethet minket, hogy még tovább is dolgozzunk rajta.

Mert – s ez is jó hír –, tudományosan igazolt gyakorlatok sora segíthet abban, hogy tudatosan fokozzuk a boldogságot, ami – a szinergiának köszönhetően – visszahat az életmódváltásunk, diétánk melletti kitartásra is. És ne feledjük!

A boldogságunk 40 százalékban rajtunk múlik!

Lyubomirskiék összeállítottak egy 12  tudományosan igazolt boldogságfokozó hatással bíró gyakorlatot tartalmazó listát, ebből két gyakorlat  szorosan kapcsolódik az életmódváltáshoz. Ezek pedig saját diétás programunk kiegészítéseként szolgálhatnak.

Turbó Diéta

Törődjünk a testünkkel 

Nem csak a meditáció, vagy a testmozgás javallott, hanem az is, hogy „Cselekedjünk úgy, mint a boldog emberek: a boldog embereket pedig a legkönnyebben úgy utánozhatjuk, ha sokat mosolygunk. Ennek gyakorlása pozitív hatással lesz ránk.”

Kötelezzük el magunkat a céljaink mellett

Kulcsfontosságú, hogy megfelelő célokat tűzzünk ki magunk elé, lehetőleg olyanokat, amelyek saját, belső indíttatásból, nem pedig külső elvárásoknak való megfelelésből erednek.

Ha pedig az életmódváltás közben nem csak annak közvetlennek tartott aspektusaival (étel, ital, mozgás) foglalkozunk, hanem a lelki síkján is sokat teszünk magunkért, nos, akkor tudjuk igazán beindítani a cikk elején emlegetett szinergiákat, a kölcsön-(pozitív)-hatások folyamatát. Úgy is mondhatnánk: Angyali körbe navigálhatjuk magunkat!

Célokat tűzünk ki, elérjük őket

Ez kihat  kihathat az önértékelésünkre, az önbizalmunkra – s végső soron a boldogságunkra – a boldog ember pedig könnyebben tart ki amellett, ami boldogságot okoz a számára, tehát: tovább javul, stabilizálódik az önértékelésünk, s jobban ki tudunk tartani a kitűzött célunk mellett...

Turbó Diéta

Az életmódváltás miatt megváltozhat egész életünk a társas kapcsolataink javulása végett: könnyebbé válhat az ismerkedés, új barátokra tehetünk szert a diétás programunknak vagy a sport iránti elköteleződésünknek köszönhetően. A családunkba is be tudjuk emelni a pozitív változásokat: az újonnan felszabadult energiáinkat fordíthatjuk párkapcsolatunk minőségének javítására, a gyerekeinkkel töltött szabadidő jobb kihasználására is.

Persze mint az életben soha, ebben se essünk túlzásokba! Óvakodjunk a túlzott boldogságkultusz követésétől, értsük meg, hogy nem kell mindig, minden pillanatban jól éreznünk magunkat a bőrünkben! Fogadjuk el, hogy életünk során, bizonyos helyzetekben nehézségek adódhatnak, de akár lehetnek rosszabb periódusaink is – ilyenkor nem kell mosolyogva tapsikolni, kezelni kell a szituációt. Ez is része az életnek. A lényeg az, hogy használjuk bátran a tudomány eredményeit saját életünk, boldogságunk befolyásolására. Ha teszünk magunkért, akkor saját magunkban tudunk erőt gyűjteni a nehézségek leküzdéséhez is. S ha ez megtörténik, akkor ismét felfele fog számunkra lejteni a pálya.

Szerző: Poós-Nagy Fruzsina Life és Business Coach

Poós-Nagy Fruzsina

Turbó Diéta

A szerző, Poós-Nagy Fruzsina Life és Business Coach, a Lisznyai Pszicho-Műhely munkatársa. Közgazdász mesterfokú diplomáját a Corvinus Egyetemen, viselkedéselemzői diplomáját az ELTE PPK pszichológia szakán szerezte. Évtizedes harcművészeti és amatőr sportolói múltja nagyban segíti a munkáját. Egyéni coachingot angol nyelven is vállal.

„Klienseimnek egy olyan védett közeget kínálok, amelyben minősítés, megbélyegzés és tabuk nélkül beszélhetnek céljaikról, életviteli, családi és munkahelyi problémáikról. Folyamatos, fókuszált figyelmemmel, tapasztalatommal segítségükre vagyok abban, hogy végigvezessem őket a saját maguk által feltárt és kiválasztott úton. Hiszem, hogy tudatos életvezetéssel a nehézségek leküzdhetőek, és apró lépésekkel haladva mindenki elérheti a maga elé tűzött célokat.”

Ha szeretnél a cikk témájához kapcsolódóan tanácsot kérni a szerzőtől ide írj nekünk: tanacsadas@turbodieta.hu

BLOG Így kerüld el a stresszevést a home office alatt Így kerüld el a stresszevést a home office alatt Így kerüld el a stresszevést a home office alatt

Az elmúlt hetek történései alaposan átrendezték az életünket. Attól függetlenül, hogy a pihenésé vagy a munkáé a főszerep most az életedben, a huzamosabb idejű otthontartózkodás alatt olyan viselkedési formákat figyelhetsz meg magadon, amelyek eddig akár teljesen ismeretlenek voltak számodra. Ilyen a stresszevés is.

#táplálkozás #életmód
Receptek Mentás ribizlileves Mentás ribizlileves Mentás ribizlileves

Könnyű, nyári, hűs frissítő, üde ízével igazán feldobja a diétát.

#diétás ebéd #gluténmentes receptek #diabetikus ételek #diétás levesek

Fogyókúra kalkulátor: Találd meg a hozzád illő diétát!

Találd meg a megfelelõ Turbó Diéta csomagot!

Nemed:

kg

cm