BLOG

8 tuti főzési tipp

Turbó Diéta

A cikk szerzõje:

Turbó Diéta

 

Így változtass a konyhai rutinon a még hatékonyabb diéta érdekében.

Noha vannak olyan diéta programok, melyek önmagukban is nagyon hatékonyak, ha igazán gyors eredményt szeretnél, akkor érdemes a főzési szokásaidon is változtatni. Talán bele sem gondolsz, hogy az otthonról hozott, vagy felnőtt korban elsajátított konyhai rutinok mennyit árthatnak az egészségednek – és mennyivel lassíthatják a vágyott álomalak elérését. Pedig így van! Az alábbiakban megosztunk veled 8 konyhai tippet annak érdekében, hogy még hatékonyabb legyen a diétád.

1. Így kerüld a zsírt főzés közben

Az olajban és zsírban sütés nem egészséges, árt az ereknek, a szívnek, és még a diétád sikerességét is lassítja vagy – ha túlzásba viszed – egyenesen akadályozza. Próbáld ki az alábbi módszereket és hetente sok száz kalóriát fogsz megspórolni a szervezetednek:

  • gőzben főzés, párolás – adagonként maximum 2-5 g olaj felhasználásával
  • sütés alternatív módszerekkel, például sütőzacskóban, alufólia alatt, agyagedényben vagy grillen
  • egészségtudatos sűrítés: teljes kiőrlésű liszt vagy tökmagliszt zsiradék nélküli pirítása, habarás joghurttal vagy kefírrel
  • lazítás: zöldséggel, tojással, zabpehellyel, zabkorpával, barna rizzsel bármilyen étel könnyebbé tehető

Turbó Diéta

2. Trükközz a fűszerekkel

Sok fűszer, főleg a magalapúak zsírban gazdagok, ezeket érdemes kerülni. Az ízek kiemelésére használj zöldfűszereket. Próbálj meg kevesebb sót használni, mert ártalmas az ereknek és a szervezeted vízháztartását is igénybe veszi.

3. Válassz egészséges köreteket

Köretek közül a barna rizst részesítsd előnyben. A főtt krumplit hetente maximum egy-két alkalommal javasoljuk, az olajban sütött burgonya viszont teljes mértékben kerülendő. A változatos étrend érdekében próbálj ki új köreteket is, például a kölesnek, amarántnak, hajdinának számos izgalmas elkészítési módja van.

Turbó Diéta

4. Óvatosan a tojással

A tojás elkészítésekor kerüld a sok zsiradék felhasználását. Magas koleszterinszint esetén hetente maximum 1-2 db tojás megengedett, zsiradék nélkül elkészítve, így például a lágy tojás vagy a teflonban sütött tükörtojás finom alternatívák lehetnek. Figyelj a rejtett koleszterintartalmú, tojással készült ételekre is, mint amilyenek a tésztafélék és a sütemények.

5. Kerüld a margarint

A margarinok helyett növényi eredetű vajak fogyasztását ajánljuk, de azokat is csak mértékkel, illetve az extra szűz olívaolaj is az egészségre kevésbé ártalmas zsiradékok közé tartozik.

6. Hús helyett válaszd a szóját

Fehérjeforrásként használj szóját, ez az egyik legmagasabb fehérjetartalmú növény. Más növényi eredetű fehérjeforrásoktól eltérően a szója rendkívül nagy tápértékű, mivel a húsokhoz hasonló összetételben tartalmaz a szervezet számára nélkülözhetetlen aminosavakat, viszont – a húsokkal ellentétben – nincs benne koleszterin. Jelentős az ásványi anyag és élelmi rost tartalma is, viszont ösztrogént tartalmaz, ezért ha nőgyógyászati problémád van, konzultálj az orvosoddal a szójafogyasztásról.

Turbó Diéta

7. Finom és tápláló alternatívák

Összegyűjtöttük Neked azokat az ételeket, amelyeket ajánlott kerülni, ha gyors eredményt szeretnél elérni a diétával.

8. Garantáltan látványos eredmény 30 nap alatt

A 30 napos Turbó Diéta program kombinálja a különleges ízű turmixokat és az alacsony kalóriatartalmú ételeket, ezáltal segít gyorsan megszabadulni a súlyfeleslegedtől. Nem kell éhezned, megmarad a koncentrálóképességed és – ellentétben a legtöbb diéta programmal - biztosan hozzájutsz a szükséges vitamin- és ásványianyag-mennyiséghez.

„A mérleg megbízhatóan mindig napról napra kevesebbet mutatott, nem volt ingadozás. Kitartottam hát, és meg is lett a jutalma: hat hónap alatt 27 kilót fogytam és nemcsak a férjem kapott egy új feleséget, de én is egy egészen új életet, amelyben csinosnak és nőnek érezhetem magam és minden napom úgy kezdődik, hogy jó érzés belenézni a tükörbe.” Szalai Erika

Turbó Diéta

Ha a tippek hatására, vagy Erika történetét olvasva neked is megjött a kedved a főzéshez, nézd meg receptgyűjteményünket is, ahol diétás levesek, főételek és desszertek közül válogathatsz, és ahol a különböző ételintoleranciával küzdőknek is gyűjtöttünk recepteket.

BLOG Így kerüld el a stresszevést a home office alatt Így kerüld el a stresszevést a home office alatt Így kerüld el a stresszevést a home office alatt

Az elmúlt hetek történései alaposan átrendezték az életünket. Attól függetlenül, hogy a pihenésé vagy a munkáé a főszerep most az életedben, a huzamosabb idejű otthontartózkodás alatt olyan viselkedési formákat figyelhetsz meg magadon, amelyek eddig akár teljesen ismeretlenek voltak számodra. Ilyen a stresszevés is.

#táplálkozás #életmód
Receptek Mentás ribizlileves Mentás ribizlileves Mentás ribizlileves

Könnyű, nyári, hűs frissítő, üde ízével igazán feldobja a diétát.

#diétás ebéd #gluténmentes receptek #diabetikus ételek #diétás levesek

Fogyókúra kalkulátor: Találd meg a hozzád illő diétát!

Találd meg a megfelelõ Turbó Diéta csomagot!

Nemed:

kg

cm