A személyes vásárlás szünetel. Webshopban: ingyenes szállítás 30 000 Ft felett

BLOG

Újévi fogadalmak: Melyek a leggyakoribbak - hogyan tartsd be?

Turbó Diéta

A cikk szerzõje:

Turbó Diéta

 

Újévi fogadalmakból számtalan létezik, de azokból jóval kevesebb, akik be is tartják. Melyek a leggyakoribb újévi fogadalmak, és hogyan tartsuk be őket?

Újévi fogadalmat szinte mindenki szokott tenni. Van, aki tényleg hisz benne, hogy ilyenkor a legalkalmasabb nagy változásokat elindítani az életünkben, mások pedig csak hagyományból, megszokásból fogadnak meg valamit, amit nem is gondolnak komolyan.

Arra nincs pontos statisztika, hogy az emberek hány százaléka fogad meg legalább egy dolgot, ám arra igen, hogy milyen arányban sikerül a fogadalmainkat betartani. Az a szomorú tény, hogy az újévi fogadalmak 80-90%-a meg szokott bukni, „köszönhetően” a nem jól megfogalmazott céloknak, a kitartás hiányának, vagy annak, hogy igazából nem is akarjuk annyira a változást.

Azok viszont, akiknek sikerül betartani a fogadalmukat, egyetértenek valamiben: a jól körbehatárolt, konkrét célok, és a kitartás meghozza az eredményt. 

Az újévi fogadalom története

Belegondoltál már, honnan ered ez a furcsa babona, hogy ilyenkor kell fogadalmat tenni? Meglepő módon Julius Caesartól. Julius Caesar volt ugyanis az első, aki a kétarcú istenség, Janus tiszteletére fogadalmat tett. Ráadásul ő vezette be a 365 napos naptárat, amit ma is használunk, így az sem meglepő, hogy január lett a Janusról elnevezett hónap. 

A hagyomány szerint újév első napja azért tökéletes alkalom fogadalmat tenni, mert Janus is az egyik arcával visszafelé tekint a múltba, míg a másikkal előrefelé, a jövőbe néz. Mint ahogy mindannyian tesszük ezt december 31-én.

A leggyakoribb újévi fogadalmak

újévi fogadalom

Ha megkérdeznénk az embereket, hogy mi az, amit megfogadnak az újévre, pár nagyon jól körülhatárolható témát kapnánk. A diétás fogadalmak, a káros szenvedélyek elhagyása, és a többet fogok olvasni, sportolni, pihenni jellegű fogadalmak mind olyasmik, amit sokan szoktak kitűzni. És mivel készült már felmérés a leggyakoribb újévi fogadalmakról, ezért nem kell a fantáziánkra hagyatkozni, amikor a legnépszerűbb újévi fogadalmak listáját állítjuk össze. Lássuk tehát, mi a 7 legnépszerűbb újévi fogadalom!

1.    Idén lefogyok! Az emberek alapvetően elégedetlenek a súlyukkal, ezért nem meglepő, hogy a legnépszerűbb újévi fogadalmak listáját minden évben vezetik a fogyókúrás célok. Különösen igaz ez karácsony után, amikor a töltött káposztától eltelve, bejglivel a gyomrunkban még többet mutat a mérleg.

Mivel a Turbó Diétázók is rendszerint ekkor vágnak bele a diétába, ezért idén mi is készülünk egy nagy közös fogyás eseménysorozattal. Januárban elindítjuk a 30 napos újévi kihívást, ahol együtt, egymást támogatva indulunk el az ideális alak eléréséhez vezető úton. Itt videókkal, tanácsokkal, játékkal, és egy szuper közösséggel várjuk a diétázókat. A diétához szükséges 30 napos csomagot pedig akár már most be is szerezheted! 

2.    Boldogság. Szintén nagyon gyakori fogadalom az év végi hajtás és őrület után, hogy jövőre minden másképp lesz. Nyugodtabb, stressz mentesebb életet, kiegyensúlyozottságot és harmóniát szeretnénk, de konkrét lépések nélkül ezek vágyálmok maradnak. 

3.    A spórolás szintén az egyik leggyakoribb újévi fogadalom, valószínűleg mindenkinek van olyan ismerőse, aki mondta már, hogy idén végre rendbeteszi a pénzügyeit! Kevesebbet fogok költeni, több pénzt teszek félre, esetleg keresek egy jobban fizető munkát, és végre elkezdek félretenni a nyugdíjas éveimre… Ugye neked is ismerős?

4.    A rendszeres sport is előkelő helyen szerepel a leggyakoribb újévi fogadalmak listáján, idén pedig hangsúlyozottan így van ez. A Covid miatt soha ennyi időt nem töltöttünk otthon, és soha ennyire nem vágytunk még a szabadba, így várhatóan a többet fogok sportolni jellegű fogadalmak 2021-ben is népszerűek lesznek.

5.    Gyakran teszünk olyan fogadalmat is, hogy jobb emberek leszünk, kibékülünk másokkal. Ez egy olyan fogadalom, amit nagyon nehéz betartani, hiszen a saját természetünkön kellene változtatni. Ha te is ilyesmit tervezel a következő évre, akkor egészen pontosan határozd meg magadnak, hogy miben szeretnél javítani, fejlődni, és ebben az esetben duplán igaz, hogy az első kudarc után ne add fel! 

6.    Határidők betartása, pontosság. Meglepő, milyen sok ember érzi úgy, hogy a pontosságán is fejlesztenie kéne. A holnaptól mindig beérek 8:00-ra a munkahelyemre, nem kések el egy riporttal sem, és a baráti találkozókra is inkább korábban érek jellegű újévi fogadalmak szilveszter estéjén igen gyakran hangzanak el. 

7.    Egészségesebb életvitel és táplálkozás. A karácsonyi nagy zabálások után azt is rengetegen megfogadják, hogy egészségesebb étrendre térnek át, hiszen sokunk gyomra ilyekor elég erősen jelzi, hogy az elmúlt napok táplálkozását nem kellene tovább folytatni. Az egészségesebb táplálkozás jelenthet diétát, de jelentheti csak a házi kosztot, a több zöldséget, gyümölcsöt is. Bármelyik legyen is a cél, a Diétás receptek, izgalmas ízek című receptkönyvben található reggelik és ebédek segítenek egészségesebb táplálkozási szokásokat kialakítani.