Ingyenes szállítás 30 000 Ft felett

BLOG

Diétás vacsora: 5+1 szuper vacsora recepttel

Turbó Diéta

A cikk szerzõje:

Turbó Diéta

 

Melyek a legnagyobb tévhitek, amelyek hátráltatják a diétázást, mi az igazság a fogyókúrás vacsoráról, és milyen diétás vacsora recepteket érdemes ismerni?

A vacsora kétségtelenül a legfontosabb étkezés mind az egészség, mind pedig a diéta szempontjából.

Sokak fejében él a tévhit, miszerint “este 6 után már semmit sem szabad enni”.

Pedig egy egészséges vacsorával nem csak a testeddel teszel jót, hanem az izomvesztést is megakadályozhatod a fogyókúrázás során – mindezt úgy, hogy közben a zsírégetés is ugyanolyan ütemben zajlik tovább.

De vajon miért tévhit az este 6 órás szabály, mi az igazság a fogyókúrás vacsoráról, és milyen diétás vacsora recepteket érdemes ismerni?

Ilyen, és ehhez hasonló kérdésekre adunk választ ebben a cikkben

Az egészséges, fogyókúrás vacsora

Az esti koplalással az a probléma, hogy a szervezetnek szüksége van tápanyagokra éjjel is, hiszen ugyanúgy működik, mint nappal – csak lassabb üzemmódban.

Energiára lesz szüksége, mert a szervek működnek: a szív dobog, a tüdő lélegzik, a gyomor és a belek emésztenek. Ezért mikor tartósan nem eszel, a test éhezni kezd. 

Ha este 6 után már nem eszel, az nem egy, de egyből két problémát is okozni fog:
1. A test nem kapja meg az energiát külső forrásból (táplálék), ezért elkezdi lebontani a kevésbé fontos szöveteket, hogy azokból energiát nyerjen — tehát az izmokat
2. Amint újra táplálékhoz jut – jellemzően a reggelinél –, megpróbálja a tápanyagokat mindenáron elraktározni — tehát zsírraktárakat képez

Éppen ezért a vacsora kihagyása hosszútávon többet árt, mint használ, mert az izmokat jóval könnyebben bontja le a szervezet, mint a zsírraktárakat. A mérleg bár kevesebbet fog mutatni, de a fogyás pont abból történik, amiből nem szeretnénk.

De akkor hogyan érdemes vacsorázni?

Diétás vacsora ötletek

diétás vacsora

Ahogy azt az előző cikkünkben is olvashattad, a diétás reggelinél nagyon fontos, hogy főleg fehérjéből és egy kevés szénhidrátból álljon az étkezés, hiszen reggel magas az inzulin érzékenységünk, így a szénhidrátokat jóval könnyebben alakítja zsírtartalékká a szervezet.

Ugyanez igaz a diétás vacsorára is: érdemes minél több fehérjét és minél kevesebb szénhidrátot fogyasztani lefekvés előtt.  Szénhidrátból a 30-40 g megfelelő mennyiség vacsorára, hiszen ez a nap utolsó étkezése, ezért felesleges túl sok energiát bevinni. 

A szénhidrát és a zsír pedig elsődleges szerepüket tekintve energiaforrások, míg a fehérje a test, ezáltal a sejtek, szövetek, szervek építőköve, a legnagyobb arányban előforduló tápanyag az emberi szervezetben.

Mivel a test nyugalmi üzemmódban működik éjjel (nincs mozgás, ami a legtöbb energiát igényli), ezért minden energiaforrást elraktároz, amelyet nem használ fel.

A fogyókúra során pedig pontosan ezt szeretnénk elkerülni!

Tehát az “este 6 után már ne egyél” egy olyan tévhit, amely bár alapvetően jó szándékú, de túlságosan leegyszerűsíti a lényeget. Az állítás így hangzik helyesen: “este 6 után már ne egyél magas kalóriatartalmú, szénhidrátdús ételt”.

A zsír fogyasztását is érdemes mérsékelni az esti órákban, hiszen szintén energiaforrásnak számít, ráadásul míg 1 gramm fehérje vagy szénhidrát 4 kalóriának felel meg, ugyanennyi zsír 9-nek.

De ha szénhidrátot egyáltalán nem ajánlott, míg a zsírokat csak mértékkel ajánlott fogyasztani, akkor mit lehet vacsorázni – milyen fogyókúrás receptek léteznek?

Diétás vacsora receptek képekkel

Sokan azt gondolják, hogy ha nem ehetnek szénhidrátot, akkor lényegében semmit sem ehetnek.

Ez egy újabb tévhit, amivel azok érvelnek, akik nem szeretnék megvonni maguktól a szénhidrátot az esti órákban, vagy nem szeretnék betartani a hatékony diétát, például a Turbó Diéta programjait.

Pedig igenis van élet a szénhidráton túl – és most bizonyítékot is mutatunk rá! Íme, a jól bevált diétás vacsora receptek, amelyeket rengeteg egészséggel és fogyókúrával foglalkozó személy próbált már ki.

1. Csirkés saláta

egészséges vacsora

A csirkemell az egyik legjobb módja annak, hogy fehérjét juttassunk a szervezetünkbe. Azonban önmagában, vagy zöldséggel fogyasztva sokak számára túl száraz lehet.

Itt a megoldás! 

A csirkés saláta tökéletes diétás vacsora, hiszen nem tartalmaz szénhidrátot, így mértékkel fogyasztva bizony hizlalni sem fog – egy kis dressinggel tálalva pedig a szárazság sem lesz probléma.

Ráadásul rengeteg diétás saláta létezik, aminek az alapja a csirke, legyen szó például a cézár salátáról, a cobb salátáról, vagy az otthon elkészített vegyes salátáról, amire szinte bármilyen zöldséget tehetünk.

2. Gyümölcsös vagy zöldséges túró

diétás vacsora receptek

A túró lassan felszívódó fehérjét, kazeint tartalmaz.

Emiatt az egyik legjobb és leglaktatóbb diétás vacsorának számít, hiszen az étkezés után még sokáig emésztődik, ezért folyamatosan tápanyaggal látja el a szervezetet.

Ráadásul hiába emészti még éjjel is a test, nem hízlaló vacsora. Ehhez azonban sovány túróra van szükség.

Érdemes valamilyen ízesebb és kevés szénhidrátot vagy cukrot tartalmazó étellel keverni, mint például a málna, eper, vagy a cukormentes görög joghurt – illetve olyan erőteljesebb ízű élelmiszerekkel, mint a hagyma, a snidling vagy egy csipetnyi fűszer.

3. Brokkolikrémleves

laktató diétás vacsora

A brokkoli az egyik legnagyobb tápanyagtartalmú zöldség.

Emellett nagyon alacsony kalóriatartalommal rendelkezik és gyorsan elkészíthető.

Nincs is másra szükség hozzá, mint egy kis zöldségleves alaplére, sóra, borsra, és persze a brokkolira. Ízlés szerint parmezán vagy kaukázusi kefír is használható hozzá.

Az egész család számára ideális választás, mert rendkívül egészséges vacsora.

4. Lazac, zöldségekkel

kalóriaszegény vacsora

A tengeri gyümölcsök szerelmeseinek tökéletes vacsora a lazac, hiszen omega-3 és magas fehérjetartalma miatt az igazán egészséges vacsora ötlet.

Lehet önmagában, zöldséggel fogyasztani, így csak minimális szénhidrátot tartalmaz, vagy választhatunk hozzá teljes kiőrlésű kenyeret. Sokan vannak, akik vissza szeretnének venni az esti szénhidrát fogyasztásból, de csak szép fokozatosan, és nem akarják teljes egészében megvonni maguktól.

Nekik a lazacos kenyér a jó megoldás, azonban fontos, hogy a kenyér pirított legyen és teljes kiőrlésű. Egy szelet kenyér így még beleférhet, de annál többet nem szabad fogyasztani az este során.

5. Sült karfiol zöldségekkel

diétás vacsora ötletek

A karfiol – hasonlóan a brokkolihoz – rengeteg fontos vitamint, ásványi anyagot és nyomelemet tartalmaz.

Emellett az íze is jellegzetes, így aki szereti, annak tökéletes és laktató diétás vacsora ötlet lehet.

Érdemes lehet más zöldségekkel, vagy akár hússal keverni, mert fehérjetartalma nem olyan magas, mint az állati eredetű ételeké.

+1. Fehérje turmixpor