Ingyenes szállítás 30 000 Ft felett

BLOG

Gyors fogyás: hogyan tudsz gyorsan lefogyni?

Turbó Diéta

A cikk szerzõje:

Turbó Diéta

 

A fogyásról bár érdemes hosszú távon gondolkodni – néha szükség lehet egy gyors fogyókúrára. De pontosan hogyan érdemes belekezdeni?

Szinte nincs olyan ember, aki az élete folyamán ne próbált volna már fogyókúrázni. Van, aki csak alkalmanként szeretne szabadulni pár plusz kilótól, és olyanok is vannak szép számmal, akiknek szinte már életmód a diétázás. Ami mindannyiunkban közös: azonnal eredményt akarunk, leginkább tegnapra. 

Gyors fogyás: ezért veszélyes a drasztikus fogyókúra

Ha diéta témakörben olvasgatunk, a legelső kifejezés, amivel szembe fogjuk találni magunkat, a gyors fogyás lesz. A hatékony fogyókúra gyorsan minden ember álma: egy hét alatt 5 kiló mínusz, életmódváltás nélkül.  Na de mi is az életmódváltás és a “gyors fogyás” közti különbség?

A gyors fogyókúra azonnali eredményt ígér: kezdd el ma, és pár nap alatt látványos változást érsz el. A gyors fogyás 1 hét alatt 10 kg jellegű módszerek és a pár napos diéta szinte mindig valamilyen erős megvonáson alapuló megoldás, aminek során szigorú étrendet tartva, komoly önsanyargatás árán fogysz – a mérleg szerint egészen sokat. 

Ez akkor tűnhet különösen jó ötletnek, ha egy váratlan esemény vagy például az esküvő miatt azonnal a legjobb formádat akarod hozni, ám azt mindenképp tudnod kel, hogy az így elért eredmény nem lesz tartós. Ennek pedig az az oka, hogy a gyors diéta során első sorban nem a zsírrétegből adsz le, hanem kiürül az emésztőrendszered és vizet is veszítesz, így mutat kevesebbet a mérleg. 

Ennél lényegesen jobb, hosszan tartóbb megoldás az egészséges életmód kialakítása: ilyenkor a szervezeted igényeit figyelembe véve tudsz kialakítani egy olyan étkezési rendszert, ami semmilyen tápanyagot nem von meg a szervezetedtől, ám ami mégis lefaragja a kilókat. Az életmódváltás nem csak akkor a jó megoldás, ha egészségügyi problémák merültek fel, hanem ez a célra vezető módszer minden tartósnak szánt súlycsökkenés esetén.

gyors fogyás

A gyors fogyókúra alapelvei

Mint láttuk, tartós súlyvesztéshez mindig az életmódváltás a legjobb megoldás, ám egy kis korrekcióra, pár kiló mínuszra néha nagyon sürgősen van szükségünk. Ha egy fontos esemény előtt egy gyors fogyókúrába vágnál bele, akkor az alábbi 5 szempontot tartsd be:

1.    Diéta alatt fontos a rendszeres étkezés, azaz, hogy sokszor keveset együnk. Ez azért lényeges, mert így gyorsabban pörög az anyagcserénk, tehát gyorsabban égetjük el a bevitt tápanyagokat, ráadásul mivel a szervezeted folyamatosan kap valamennyi tápanyagot, nem gyengülsz el.

2.    Ne koplalj! A gyors fogyást ígérő diéták között is vannak olyanok, amik nem a szervezet koplaltatásával hoznak eredményt. Ilyen például a Turbó Diéta 5 napos villámdiétája, ami úgy lapítja le a hasat, hogy közben nem fog kopogni a szemed az éhségtől. A koplalás nem csak a jó közérzet miatt kerülendő, hanem azért is, mert egyenes utat jelent a jojóhoz.

3.    Minden diéta fontos eleme a megemelt fehérjebevitel. A fehérje nem csak azért fontos, mert eltelít, hanem ahhoz is hozzájárul, hogy ne az izmokból, hanem valóban zsírból fogyj. A fehérjepótláshoz fogyassz sok húst, túrót, tojást, és fehérjeturmixot.

gyors fogyókúra

4.    Zöldségek és gyümölcsök. Diéta alatt kiemelten fontos a sok zöldség fogyasztása. Ezekben rengeteg a rost, ami miatt jóllakottnak fogod érezni magad, miközben kalóriát alig viszel be. A gyümölcsökkel viszont óvatosan! Bár alapvetően egészséges a fogyasztásuk, ám a legtöbb gyümölcs magas kalóriatartalommal rendelkezik, köszönhetően a benne lévő gyümölcscukornak, ezért kerülendő a fogyasztásuk. 

5.    Hagyd el a cukrot az étrendedből, ez a diéta legfontosabb lépése. Azt mondani sem kell, hogy a hagyományos cukor mennyire hizlal, ám azt sokan nem tudják, hogy a barna cukor és a nyírfa cukor pont ugyanannyi kalóriát tartalmaz, mint a fehér kristálycukor. Sajnos ez igaz a mézre is, így ha diéta alatt édesíteni szeretnéd az ételed, akkor inkább kalóriamentes természetes édesítőket használj, mint amilyen az eritrit. Erre akkor is figyelj, amikor például a napi kávé elkészítése zajlik, hiszen 2-3 cukros-tejes kávé már okozhatja  a gyors diéta kudarcát, csakúgy mint a cukrozott tea.

Fogyás gyorsan: a fehérje diéta 

Mint említettük, a sikeres diéta egyik fontos eleme a megemelt fehérjebevitel. Az elmúlt években a fehérjediéták óriási népszerűségnek örvendenek, egyre több módszer és termék helyezi a fő hangsúlyt a fehérjékre. Ez nem meglepő, hiszen a fehérje laktató, növeli a teltségérzetet, nehezen raktározódik el zsír formájában, és megvédi az izmokat, ezáltal első sorban zsírból fogysz. Szintén a fehérjediéták népszerűségét növeli, hogy ezzel a módszerrel a fogyás gyorsan elérhető.

gyors diéta
 
Ilyen megemelt fehérje bevitelen alapul például a ketogén módszer és Turbó Diéta is. A Turbó Diéta turmixok ráadásul úgy lettek kialakítva, hogy tökéletes étkezéshelyettesítő termékek legyenek a diéta alatt, tehát nem csak fehérjét, hanem minden szükséges tápanyagot tartalmaznak. 

Az ajánlott 40% fehérjetartalom mellett a turmix tartalmaz rostot, jó zsírokat, és a szükséges mennyiségű szénhidrátot is, ezáltal nem csak a megemelt fehérjeszükségletnek tesz eleget, de a többi tápanyagot is megadja a szervezetnek. A fehérjediétával bővebben is foglalkoztunk ebben a cikkünkben, így ha te is ezt a módját választanád a fogyókúrázásnak, akkor lesz még pár érdekes információnk a számodra. 

A mozgás szerepe

A testsúly alapvetően két dologtól függ: az elfogyasztott ételektől és a fizikai aktivitástól. A táplálkozás részét végigvettük, de mi a helyzet a mozgással? 

Nagyon hatásos fogyókúra után kutatva sokan esnek abba a hibába, hogy extrém mennyiségű mozgással szeretnék leadni a plusz kilókat. A minden napi edzés taktika nem csak fárasztó, de felesleges is, hiszen a testsúly 80%-ban a táplálkozástól függ, csak 20%-ot tesz hozzá a testmozgás. 

A sport szerepe leginkább az anyagcsere gyorsításában van, illetve a formás, feszes test elérésében. A mozgás célja tehát kettős: zsírégetés és alakformálás.

Mely mozgásfajták égetik a legtöbb zsírt?

Amikor a gyors fogyás a cél, akkor a legjobb zsírégető mozgásforma megtalálása segíthet neked ebben. Zsírégetéshez mindig az intenzív, kardio jellegű mozgásformákat ajánljuk, mint amilyen a futás, az úszás, az ugrókötelezés, a biciklizés, a tánc, és minden olyan sport, ami közben „jól leizzadsz”.

Milyen mozgásra van szükség, hogy ne csak lefogyj, de feszesedj is?