BLOG

Halld a szív szavát

Turbó Diéta

A cikk szerzõje:

Turbó Diéta

 

Az egészséges életmód nagyköveteiként igyekszünk felhívni a figyelmet minden kockázati tényezőre és egyben minden lehetőségre a jobb közérzet és egészségesebb élet irányában.

A Szív Világnapja alkalmából fontosnak tartjuk hangsúlyozni, hogy a szív-érrendszeri betegek, valamint a cukorbetegek is leginkább az elhízottak köréből kerülnek ki. Az elhízás alapja pedig a helytelen táplálkozás. Magunk is nap, mint nap megdöbbenünk a tévhitek sokaságán, ami az egészséges és egészségtelen ételeket illeti. A sült krumplit, a virslit és a cukorkákat már nagyjából mindenki tudja hova tenni, de megdöbbentő, mennyire hevesen állítjuk, hogy a magas cukortartalmú müzli, illetve tejszeletek milyen egészségesek.

Alapvető hiányosságként aposztrofáljuk, hogy a legtöbb ember nem tudja, milyen potenciális főételeket takar az a fogalom, hogy fehérje dús, szénhidrát szegény. Pedig szó sincs itt speciális konyhai tudásról, vagy méregdrága alapanyagokról, de még kevésbé finom ízekről se. Egyszerűen csak beállítás kérdése az egész és annak tudása, mit mivel és mikor érdemes fogyasztani.

Ebben mi kétféle módon tudunk segíteni:

Egyrészt a Turbó Diéta programjainkkal, melyeken belül az étkezés a szervezetnek optimális összetételű, fehérje alapú, vitaminokban és ásványi anyagokban gazdag turmixokon alapul. Ez nem csak a fogyókúra hatásosságát garantálja, de a szervezet méregtelenítését, az anyagcsere helyreállítását, az egészség, valamint fizikai erőnlét megőrzését és a szervezet hozzászokását is az újfajta összetételű tápanyagokra, függetlenül attól, hogy ételintoleranciás-e az illető, vagy sem.

Másrészt a Turbó Diéta programjainkban résztvevőknek egyben egy mintaétrendet, receptfüzetet és egy hétköznapi kisokost is biztosítunk a programot követő időszakra, hogy az egészségét, erőnlétét és a súlyát egyaránt könnyedén megőrizhesse.

Célkitűzésünk az egészséges életre nevelés, az elhízási rátánk jelentős csökkentése és a cukorbetegség, valamint a szív-érrendszeri betegségek kialakulásának lehető leghatékonyabb megelőzése.

A Világnap alkalmából egy plusz információval is szeretnénk jó szolgálatot tenni!

Sok esetben számos stressz faktor is kiiktatható az életünkből a helyes összetételű táplálékbevitellel, hiszen így nem szabadulnak fel tömeges mértékben szabadgyökök bennünk. Ráadásul a fehérje alapú tápanyagtól energikusabbak és fittebbek leszünk, azaz sokkal jobban vesszük a mentális és erőnléti kihívásokat is. Amennyiben valaki sportol is, külön oda kell figyelnie a vércukorszintje egyenletességére, azaz még a sport tevékenysége előtt gondoskodnia kell szervezete jól tápláltságáról, hogy az adrenalin megnövekedése, a kalóriák égetése folytán ne törjön rá cukor éhség.

Itt követik el az átlagemberek a legtöbb hibát! Ugyanis energiaitalt fogyasztanak teljesítőképességük megnövelése érdekében. Ez hosszú távon egyfelől szívritmuszavarhoz vezet, másrészről a gyors emésztést követően a normál értéknél még számottevőbb lesz a cukor éhség, amit a legtöbben jól bereklámozott csoki szeletekkel enyhítenek. Mi történik ekkor?

Dr. Balák Csaba, az Év Magánrendelőjének választott Budai Egészségközpont kardiológus szakorvosa felhívta a figyelmet arra, hogy „mennyire sérülékeny is a szívünk. Számtalan módon ártunk neki, ráadásul ok nélkül pörgetjük fel például az energiaitalokkal. Pedig a szív- és érrendszeri betegségek, elsősorban a magas vérnyomás egyre több embert, sőt egyre fiatalabbakat is érintenek. Mivel főként a fiatal korosztály a fő fogyasztó, fontos lenne tudniuk, hogyan hatnak az italokban található különböző összetevők a szívükre és a szervezetükre, hogy elkerülhetők legyenek a felnőttkori szív- és érrendszeri megbetegedések”

Turbó DiétaMelyek az energiaitalok fő összetevői?                                  A serkentőnek szánt italok fő összetevői a koffein, taurin és a cukor. A koffein egyebek között élénkíti a szívműködést, csökkenti a fáradtságérzetet, fokozza az izmok teljesítőképességét. A taurin az emberi szervezetben is előforduló anyag, amely az izmok működésében és az idegrendszerben játszik szerepet. Ezek mellett a B-vitamin számos formája és ginzeng is megtalálható az energiaitalokban.

Milyen kockázattal jár a fogyasztásuk?

Az összetevők alapján nem tűnik veszélyesnek a fogyasztásuk. Ám, ahogy számos étel vagy ital esetében, az energiaitalok fogyasztásánál is fő szempont a mértékletesség. Kis mennyiségben és alkalmanként az egészséges szervezet számára valóban nem okoznak problémát. Baj akkor lehet, ha naponta többször isszuk, akár frissítőként is, alkohollal keverjük, vagy sportital helyett, aktív mozgáshoz fogyasztjuk. A szívbetegséggel és magas vérnyomással küzdők, kismamák és gyermekek számára pedig egyáltalán nem ajánlott a fogyasztásuk. Hogy miért?

  • Az italokban található rengeteg cukor elhízást okozhat.
  • A koffein és a taurin megemeli a vérnyomást, és megnöveli a pulzusszámot.
  • Ez különösen sportolás esetén veszélyes, hiszen az amúgy is magas pulzust még jobban megemeli, ráadásul a koffeinnek vizelethajtó hatása is van, amely a fokozott izzadás esetében még veszélyesebb, kiszáradáshoz vezethet. A sportital és az energiaital két külön fogalom, nem folyadékpótlásra valók, mint ahogy a kávét sem szomjoltóként isszuk.
  • Kávéval, teával is viszünk be a szervezetünkbe koffeint.
  • Alkohollal keverve gyors szívverést okozhat, valamint a benne található serkentő anyagoktól kevésbé érezzük az alkohol hatását. Mindkettő vizet von el a szervezettől.
  • Bizonyos összetevők, mint például a ginzeng, fokozzák a koffein hatását, amely rövid ideig felpörget ugyan, de a hatás gyorsan elmúlik, és utána még erősebb lesz a fáradtságérzet.
  • Az energiaitalban található összetevők a javasolt mennyiségben ártalmatlanok, sőt, pozitív hatásuk is lehet. Az ajánlott napi mennyiséget túllépve, vagy a folyamatos fogyasztásukból adódó extra magas mennyiségben azonban egyebek között álmatlanságot, szívdobogásérzést, illetve ritmuszavarokat, idegességet vagy hasmenést okozhatnak.

Az energiaitalok helyett számtalan egészséges módon frissíthetjük fel magunkat. Ha munka vagy vezetés közben fáradtnak érezzük magunkat, álljunk meg, mozgassuk meg a végtagjainkat, tornázzunk pár percig. A friss levegő is élénkít, sétáljunk vagy szellőztessünk egyet. Vegyünk egy frissítő zuhanyt, vagy ha nem tehetjük, mossuk meg az arcunkat hideg vízzel. Sportolás közben fogyasszunk kifejezetten erre a célra készített izotóniás italokat vagy egyszerű friss vizet. Ezekkel a módszerekkel nemcsak felfrissülünk, hanem szívünkre is vigyázhatunk!

Ne feledd, bármelyik Turbó Diéta programunkat választva biztos lehetsz abban, hogy vitaminokkal és ásványi anyagokkal gazdagított fehérje turmixaink összetétele egy teljes értékű étkezésednek felelnek meg és mindennél jobban megkönnyítik Neked az egészséges táplálkozásra való átállást.

Ne késlekedj az életmódváltás terén, mert minden egészséges táplálkozás fényében töltött nappal a saját szervezetedet, immunrendszeredet ajándékozod meg!

 

Ez is érdekelhet:

BLOG Így kerüld el a stresszevést a home office alatt Így kerüld el a stresszevést a home office alatt Így kerüld el a stresszevést a home office alatt

Az elmúlt hetek történései alaposan átrendezték az életünket. Attól függetlenül, hogy a pihenésé vagy a munkáé a főszerep most az életedben, a huzamosabb idejű otthontartózkodás alatt olyan viselkedési formákat figyelhetsz meg magadon, amelyek eddig akár teljesen ismeretlenek voltak számodra. Ilyen a stresszevés is.

#táplálkozás #életmód
Receptek Mentás ribizlileves Mentás ribizlileves Mentás ribizlileves

Könnyű, nyári, hűs frissítő, üde ízével igazán feldobja a diétát.

#diétás ebéd #gluténmentes receptek #diabetikus ételek #diétás levesek

Fogyókúra kalkulátor: Találd meg a hozzád illő diétát!

Találd meg a megfelelõ Turbó Diéta csomagot!

Nemed:

kg

cm