Ingyenes szállítás 30 000 Ft felett

BLOG

Fehérje diéta a Turbó Diétával

Turbó Diéta

A cikk szerzõje:

Turbó Diéta

 

A fehérje diéta az utóbbi idők egyik népszerű diétás étrendje, amely a kiemelkedően magas fehérjefogyasztást részesíti előnyben az álomalak eléréséhez.

A “fehérje diéta” kifejezéssel rengetegszer lehet találkozni, hiszen egy napjainkban kimondottan népszerű diéta fajtáról van szó, amely arra az alapfeltevésre épül, hogy ha megemeljük a fehérje mennyiségét a mindennapi táplálkozásban, akkor sokkal könnyebben érhetjük el álmaink alakját – mindenfajta éhezés és koplalás nélkül.

De vajon tényleg így van?

Nem hiába, hogy a Turbó Diéta étrendjének alapja is a nagy mennyiségű fehérje, hiszen a fogyasztása valóban rengeteg előnnyel jár, mind a testsúly csökkentésekor, mind az egészséges életmód kialakításakor. De mit is jelent pontosan a fehérje alapú fogyókúrás étrend? Csak és kizárólag fehérjét szabad enni? Mi a helyzet a szénhidráttal, vagy a zsírral? Teljesen el kell hagyni a pékárut és a cukrot?

Ezekre a kérdésekre adunk választ ebben a blog bejegyzésünkben: Fehérje diéta fogyni vágyóknak!

fehérje diéta

Fehérje diéta

A fehérjedús étrend nagy előnyei közé tartozik, hogy segítségével, illetve a szénhidrát csökkentésével elérhető, hogy a fogyás ne az izmokból történjen, hanem a zsír raktárakból. Ugyanez sajnos nem mondható el, ha a szénhidrátcsökkentéshez nem párosul magas fehérje bevitel.

Emellett, ahogy a Turbó Diéta fogyókúra program leírásában is bemutattuk, egyáltalán nincs szükség koplalásra, hiszen a szervezet bőven elegendő táplálékot kap ahhoz, hogy kinyerje a napi működéshez szükséges energiamennyiséget. A fehérjéből nagyon nehéz annyit fogyasztani, hogy “túl sok” legyen – emellett pedig a teltségérzetet is fokozza, és nem csak rövidtávon, mint a finomított szénhidrátok, cukrok.

Fontos azonban megemlíteni, hogy a fehérje mellett közel ugyanannyi szénhidrátot és zsírt is be kell bevinni a szervezetbe, hiszen így lesz kiegyensúlyozott a táplálkozás, ami elengedhetetlen az egészséges életmódhoz! Mindig szem előtt kell tartani az egészséget, bármilyen diétáról vagy fogyókúráról is lévén szó. 

Ez nem csak általánosságban igaz a táplálkozásra, hanem a konkrét zsír és szénhidrát fajtákra is! A zsíroknál például érdemes előnyben részesíteni a telítetlen zsírsavakat (olajos magvak, halak, extraszűz olívaolaj), a szénhidrátoknál pedig a lassú felszívódásúakat (teljes kiörlésű termékek, barna rizs, quinoa).

De akkor pontosan mit szabad enni a protein diéta során, és mi az, amit mellőzni kell?

Mit lehet enni?

A fehérjedús diéta alapja nem meglepő módon a protein. Éppen ezért olyan ételeket kell fogyasztani, amelyek magas fehérjetartalommal rendelkeznek, de emellé alacsony szénhidrát és zsírtartalom párosul.

Ide tartoznak például:

  • Sovány húsok (pl.: csirke)
  • Halak (pl.: lazac)
  • Gabonafélék (pl.: zab)
  • Hüvelyesek (pl.: bab)
  • Szója
  • Tojás
  • Tejtermékek (pl.: túró)

Turbó Diéta

De a fehérje diéta étrendje nem áll meg ennyinél. Fontos tudni, hogy a fentebb említett zsírok és szénhidrátok mellett rostokra, így tehát zöldségekre is nagy számban szükség van, hiszen ezek képzik az egészséges, vitamin- és ásványi anyag dús táplálkozás alapját. 

Emellett fontos kiemelni azt is, hogy mit ne együnk a fehérje diéta során. 

Gyümölcsökből például csak olyat érdemes enni, aminek nagyon alacsony a cukortartalma (pl.: áfonya), de ezeket célszerű a magas vitamintartalmuk miatt, persze csak mértékkel. A szénhidrátok közül a cukrok és a fehér liszt teljesen tiltólistán vannak a fehérje diéta étrendjében – így tehát a péksütemények, cukros üdítőitalok, cukros gyümölcsök fogyasztása nem engedélyezett egy ilyen fogyókúra során. 

A rövidebb fogyókúrás programok alatt, mint amilyen például a 2 hetes diéta, ezek a megkötések viszonylag könnyen teljesíthetőek – ám a hosszabb, 30 vagy 90 napos diéta során már jóval nehezebb betartani ezeket az étrendbeli megszorításokat, főleg, ha előtte a mindennapi táplálkozásunk részét képezték a tiltólistán szereplő élelmiszerek.

Célszerű ezen ételek helyett valamilyen alternatívát találni a fentebb felsorolt magas fehérjetartalmú ételek közül, hiszen óriási a választék, és remek saláták, egytálételek, levesek és főzelékek készíthetőek a húsokból, halakból, zöldségekből és növényi ételekből – a túró, szója és a zab pedig remek alapjai a diétás desszerteknek.

És ha már desszertek, akkor érdemes még egy dologra kitérni.

A megfelelő mennyiségű fehérje bevitele

A fehérje diéta egyik nagy nehézsége nem a koplalás, épp ellenkezőleg – nagyon nehéz eleget enni ahhoz, hogy bevigyük a szervezetünk által igényelt fehérje mennyiséget, és ne az izmainkból fogyjunk, hanem a zsír raktárakból.

Minden étkezésre 20-30 gramm fehérjét kell ehhez fogyasztani, ami rengeteg, főleg egy átlag embernek, aki előtte egy egész nap alatt sem evett meg ennyit.

Ezt mi is tapasztaltuk a Turbó Diéta programok során, és pontosan ezért épül az egész diétás program az étkezéshelyettesítő köré. A fehérje turmix ugyanis remekül egészíti ki a fehérje diéta szigorú étrendjét, és nagyon könnyedén és egyszerűen vihető be vele egy teljes étkezésnek megfelelő protein.

  • Teltségérzetet okoz
  • Egy egész étkezést is képes helyettesíteni
  • Nagyon finom – szinte olyan, mintha desszertet ennénk

Természetesen egy idő után érdemes szilárd táplálékot is fogyasztani mellette, ahogy azt mi is javasoljuk a programjaink során, de a fehérje turmix szinte kihagyhatatlan eleme a hosszantartó és sikeres fehérje diétának, mind a nők, mind pedig a férfiak számára.

Mit tanultunk a fentiekből?

Mind az egészséges táplálkozás, mind pedig a fogyókúra egyik legfontosabb eleme a megfelelő mennyiségű fehérje.

A fehérje diéta legnagyobb előnyei közé tartozik, hogy nem kell koplalni, nem leszünk éhesek, és a nehezen megszerzett izom helyett a zsírból fogunk fogyni.

Ehhez azonban hozzátartozik, hogy nagyon nehéz elegendő mennyiséget enni a fehérjéből, így érdemes táplálékkiegészítővel hozzásegíteni testünket a felesleges kilók leadásához, és az egészséges életmód kialakításához.

Fontos azonban, hogy a táplálékkiegészítő ne az egész étrendet képezze –legfeljebb csak egy rövid ideig–, hanem valóban csak kiegészítse a szilárd táplálkozást, és biztosítsa, hogy bevigyük a megfelelő mennyiségű fehérjét a szervezetünkbe.

Az egyetlen fontos döntés, amit ez után még meg kell hoznod, hogy pontosan meddig szeretnéd csinálni a fehérje diétát? Ebben nyújt remek segítséget a diétaválasztó, amely a nemed, súlyod, és magasságod alapján eldönti, hogy milyen program passzol leginkább hozzád!

BLOG Így kerüld el a stresszevést a home office alatt Így kerüld el a stresszevést a home office alatt Így kerüld el a stresszevést a home office alatt

Az elmúlt hetek történései alaposan átrendezték az életünket. Attól függetlenül, hogy a pihenésé vagy a munkáé a főszerep most az életedben, a huzamosabb idejű otthontartózkodás alatt olyan viselkedési formákat figyelhetsz meg magadon, amelyek eddig akár teljesen ismeretlenek voltak számodra. Ilyen a stresszevés is.

#táplálkozás #életmód
Receptek Mentás ribizlileves Mentás ribizlileves Mentás ribizlileves

Könnyű, nyári, hűs frissítő, üde ízével igazán feldobja a diétát.

#diétás ebéd #gluténmentes receptek #diabetikus ételek #diétás levesek

Fogyókúra kalkulátor: Találd meg a hozzád illő diétát!

Találd meg a megfelelõ Turbó Diéta csomagot!

Nemed:

kg

cm