A személyes vásárlás szünetel. Webshopban: ingyenes szállítás 30 000 Ft felett

BLOG

Fogyás gyorsan: 5+1 hatékony tipp az ideális testkép eléréséhez

Turbó Diéta

A cikk szerzõje:

Turbó Diéta

 

A fogyásról bár érdemes hosszú távon gondolkodni – néha szükség lehet egy gyors fogyókúrára. De pontosan hogyan érdemes belekezdeni? Létezik egyáltalán olyan, hogy gyors fogyás? Buktatók és jó tanácsok.

A világmegváltó “most lefogyok” gondolatok mindig az újév kezdetén fogalmazódnak meg, de csak a nyári hónapok közeledtével realizálódnak – és még ekkor sem biztos a gyakorlati megvalósulás. Nem kell szégyellni, egyszer szinte mindenki elhasal egy közel hasonló kijelentésen, mígnem megtalálja a számára legideálisabb alternatívát ahhoz, hogy magabiztosan tekintsen a tükörbe.

gyors fogyás

Szinte nincs olyan ember, aki az élete folyamán ne próbált volna már fogyókúrázni. Van, aki csak alkalmanként szeretne szabadulni pár plusz kilótól, és olyanok is vannak szép számmal, akiknek szinte már életmód a diétázás. Ami mindannyiunkban közös: azonnali eredményt szeretnénk, leginkább tegnapra. 


De ez egy igencsak hosszú folyamat, hiszen először fejben kell letisztázni, hogy pontosan mit várunk önmagunktól. Ehelyett a legtöbben mit csinálunk? Egyik pillanatról a másikra belevágunk egy csúcsszupernek ígérkező diétába, sanyargatjuk magunkat, ami végül a teljes testi és lelki kiégésig vezet. Így valóban nehéz lesz! Most tekerjünk vissza oda, hogy mindjárt itt a bikiniszezon, és már fontolgatod a testképed átalakítását, mi pedig gyorsan és hatékonyan segítünk benne!
De előbb tisztázzuk az alapokat!

Gyors fogyás: ezért veszélyes a drasztikus fogyókúra

Ha diéta témakörben olvasgatunk, a legelső kifejezés, amivel szembe fogjuk találni magunkat, a gyors fogyás lesz. A hatékony fogyókúra gyorsan minden ember álma: egy hét alatt 5 kiló mínusz, életmódváltás nélkül.


Na de mi is az életmódváltás és a “gyors fogyás” közti különbség?


A gyors fogyókúra azonnali eredményt ígér: kezdd el ma, és pár nap alatt látványos változást érsz el. A “gyors fogyás 1 hét alatt 10 kg” jellegű módszerek és a pár napos diéta szinte mindig valamilyen erős megvonáson alapuló megoldás, aminek során szigorú étrendet tartva, komoly önsanyargatás árán fogysz – a mérleg szerint egészen sokat.


Ez akkor tűnhet különösen jó ötletnek, ha egy fontos esemény (erre jó példa lehet az esküvő) miatt azonnal a legjobb formádat akarod hozni, ám azt mindenképp tudnod kell, hogy ha egy kis "optikai tuningnál" többre van szükséged, akkor nem ez a te megoldásod.. Ennek pedig az az oka, hogy a pár napos gyors diéta során első sorban még nem a zsírrétegből adsz le, hanem először kiürül az emésztőrendszered és vizet is veszítesz. Végső soron így mutat kevesebbet a mérleg. A valódi zsírégetés az első 1-2 nap után indul be, innentől már tényleges fogyással számolhatsz.


Ennél lényegesen jobb, hosszan tartó megoldás az egészséges életmód kialakítása: ilyenkor a szervezeted igényeit figyelembe véve tudsz kialakítani egy olyan étkezési rendszert, ami semmilyen tápanyagot nem von meg a szervezetedtől, ám mégis lefaragja a kilókat. Az életmódváltás nem csak akkor jó megoldás, ha egészségügyi problémák merültek fel, hanem ez a célravezető módszer minden tartósnak szánt súlycsökkenés esetén is.

Fogyás gyorsan? Megéri?!


Az ember önmagával szemben mindig kritikus marad, de érdemes arra törekedni, hogy az énkép inkább pozitív maradjon. A testi-lelki egészség elérésének több, szorosan összefüggő lépcsőfoka van, és a legtöbben ennek az alapját felejtük el: a kognitív rendszerezést. Klisé, nem klisé, valóban minden fejben dől el! Az első lépés tehát, hogy meghatározd:

  • az elérni kívánt célt (magadhoz és a kapacitásaidhoz mérten);
  • milyen eszközökkel és tevékenységekkel vágsz bele;
  • kiknek a segítségére tudsz támaszkodni, amikor alábbhagy a lelkesedésed;
  • mikor van időd kizárólag önmagadra!

Ha az egyes pontokat megválaszolva, írásba szedve szembesíted magad a fejedben megfogalmazott gondolatokkal, hidd el, hogy a hatékonyság a tetőfokára hág majd. De mi az, amire még érdemes hangsúlyt fektetni? Már mutatjuk is!

A gyors fogyókúra alapelvei

Mint láttuk, tartós súlyvesztéshez mindig az életmódváltás a legjobb megoldás, ám egy kis korrekcióra, pár kiló mínuszra néha nagyon sürgősen van szükségünk. Ha egy fontos esemény előtt egy gyors fogyókúrába vágnál bele, akkor az alábbi 5 szempontot tartsd be:

#1 Rendszeresség, kiegyensúlyozottság


A diéta alatt fontos a rendszeres étkezés. Többször együnk, de kevesebbet! Ez azért lényeges, mert így gyorsabban pörög az anyagcserénk, tehát gyorsabban égetjük el a bevitt tápanyagokat, ráadásul mivel a szervezeted folyamatosan kap valamennyi tápanyagot, nem gyengülsz el.

gyors fogyókúra


Ne koplalj! A gyors fogyást ígérő diéták között is vannak olyanok, amik NEM a szervezet “éheztetésével” hoznak eredményt. Ilyen például a Turbó Diéta 5 napos villámdiétája, ami úgy lapítja le a hasat, hogy közben nem fog kopogni a szemed az éhségtől. A koplalás nem csak a jó közérzet miatt kerülendő, hanem azért is, mert egyenes utat jelent a jojóhoz.


A gyors fogyás titka tehát egyáltalán nem az, hogyha ész nélkül minden lekerül az étrendről, hiszen így többet ártunk a szervezetünknek, mint gondolnánk. Az igaz, hogy át kell alakítani a bevitt tápanyagok minőségét és mennyiségét, de felejtsd el a drasztikus lépéseket! További ötletekért nézd meg a diétás receptjeinket!

#2 Zéró cukor


Hagyd el a finomított cukrot az étrendedből, ez a diéta legfontosabb lépése.


Nem vitás, hogy a szénhidrát, a zsír, de a cukor is egytől egyig a tested jó barátja, hogyha megtanulod, hogy melyikből és mennyit, illetve milyen formában célszerű használnod.


Azt talán mondani sem kell, hogy a hagyományos cukor mennyire hizlal, ám azt sokan nem tudják, hogy a barna cukor és a nyírfacukor pont ugyanannyi kalóriát tartalmaz, mint a fehér kristálycukor. Sajnos ez igaz a mézre is, így ha diéta alatt édesíteni szeretnéd az ételed, akkor inkább kalóriamentes természetes édesítőket használj, mint amilyen az eritrit. Erre akkor is figyelj, amikor például a napi kávé elkészítése zajlik, hiszen 2-3 cukros-tejes kávé már okozhatja  a gyors diéta kudarcát, csakúgy mint a cukrozott tea.


A legjobb tehát, hogyha előnyben részesíted az alacsony kalória– és szénhidráttartalmú étrend kialakítását, amiben elhagyod a hagyományos liszttel és a finomított cukorral készült ételeket! Napjainkban már több lehetőséged is akad arra, hogy természetes édesítőszerekkel, teljes kiőrlésű hozzávalókkal süss és főzz a konyhában.

#3 Zöldségek és gyümölcsök


A sok zöldség fogyasztása kiemelten fontos, főként a diéta alatt. Ezekben rengeteg a rost, ami miatt jóllakottnak fogod érezni magad, miközben kalóriát alig viszel be.

A gyümölcsökkel viszont óvatosan! Bár alapvetően egészséges a fogyasztásuk, ám a legtöbb gyümölcs magas kalóriatartalommal rendelkezik, köszönhetően a benne lévő gyümölcscukornak, ezért kerülendő a fogyasztásuk. A rostokban gazdag zöldségek és gyümölcsök fogyasztása grátiszként hozzájárul a kiegyensúlyozott emésztéshez is.

#4 Táplálékkiegészítés megfelelően


Minden diéta fontos eleme a megemelt fehérjebevitel. Amikor kijelölöd a diétás étrend határait, gondolj a meglévő izomzatodra is! Nem győzzük hangsúlyozni, hogy a szervezet, amint hiányt szenved a korábban megszokott tápanyagforrásokból, az energiaraktárokból táplálkozik – és hogy ne legyen annyira egyszerű –, elsősorban sajnos nem a lerakódott zsírból, hanem az izomtömegből! A megoldás? Szerintünk már van egy-két tipped, de persze, hogy a megnövelt fehérjebevitel lesz! A hirtelen fogyáshoz természetesen itt is jó, hogyha elhagyod a plusz zsírokat vagy szénhidrátokat tartalmazó ételeket, és inkább a szárnyas húsok, a főtt tojás vagy a fehérjeturmixok felé kacsintgatsz!

#5 Testmozgás örömforrásként


A fogyási tippek közül nem maradhat ki a rendszeres testmozgás sem, de csak akkor, hogyha megígéred nem egy szükséges rosszként tekintesz rá! A saját határok kijelölése ez esetben is ugyanolyan fontos, mert teljesen mindegy, hogy csak napi 20 perc futást vállalsz be vagy egy sétát/biciklizést/rollerezést a munkahelyedig, már az is számítani fog!


Sokan esnek abba a hibába a nagyon hatásos fogyókúra után kutatva, hogy extrém mennyiségű mozgással szeretnék leadni a plusz kilókat. Ne feledd, a testsúly 80%-ban a táplálkozástól függ, csak 20%-ot tesz hozzá a testmozgás. A sport szerepe leginkább az anyagcsere gyorsításában van, illetve a formás, feszes test elérésében. A mozgás célja tehát kettős: zsírégetés és alakformálás.


Mely mozgásfajták égetik a legtöbb zsírt?


Amikor a gyors fogyás a cél, akkor a legjobb zsírégető mozgásforma megtalálása segíthet neked ebben. Zsírégetéshez mindig az intenzív, kardio jellegű mozgásformákat ajánljuk, mint amilyen a futás, az úszás, az ugrókötelezés, a biciklizés, a tánc, és minden olyan sport, ami közben „jól leizzadsz”.


Milyen mozgásra van szükség, hogy ne csak lefogyj, de feszesedj is?

fogyókúra-gyorsan

Ilyenkor jönnek jól a különböző alakformáló tornák, a pilates, a saját testsúlyos edzés, vagy akár a súlyzós edzés. Ezzel kevesebb zsírt égetsz, viszont a tested mégis fokozatosan átalakul, és bár a kilók nem változnak jelentősen, mégis egyre jobban és jobban fogsz kinézni.


Ha bővebben is érdekelnek tippjeink, akkor a linkek mögött találhatsz még érdekességeket:

Száz szónak is egy a vége: a lényeg, hogy örömforrásként fogadd be a szabadban töltött perceket, ezzel is építve a test és a lélek egyensúlyát. Ezzel a minimális energiabefektetéssel nem csupán a testidomok átváltozásáért teszel, de elkerülheted az olyan népbetegségek kialakulását is, mint amilyen a magas vérnyomás, a szív– és érrendszeri megbetegedés, a cukorbetegség stb.
 

#6 Vitaminpótlás rendszeresen


Még egy jól összeállított étrend mellett sem lehet minden vitamint az optimális mértékben pótolni, ez különösen igaz akkor, hogyha a túl gyors fogyás a cél. Ilyenkor ugyanis a bevitt tápanyagforrásoknak nemcsak a lehetősége limitáltabb, de még összetevőikben is felléphetnek hiányosságok. Ezenfelül, ha még rászánjuk magunkat arra a bizonyos mozgásra is, még több esszenciális vitaminra és ásványi anyagra van szüksége a szervezetnek. Egy szó mint száz, a megfelelő anyagcseréhez, izomműködéshez és fogyási folyamathoz egyaránt jó, hogyha beszerzel táplálékkiegészítő-tablettákat!

 

#7 Alvás kiegyensúlyozottan


Tedd a szívedre a kezed, és válaszolj: te napról napra odafigyelsz az optimális alvási ciklusodra? Ha most bőszen bólogatsz, akkor bizony jár a virtuális pacsi, ha viszont épp ellenkezőleg, akkor itt az ideje, hogy ezen változtass! A mindennapos rohanásban sokszor nehéz priorizálni, aminek negatív következménye, hogy az alvási időből csípünk el többet-kevesebbet, de legalábbis pont annyit, hogy a bioritmusba bezavarjon.

Az egészséges és gyors fogyáshoz pedig pont ugyanannyira hozzájárul a kipihentség, mint az edzés vagy a diétás étkezés. Az okostelefonokban már általában megtalálhatók az alvási időt szabályozó appok, amiket, ha minimum 7-9 órás intervallumra állítasz, mindig jelezni fogják, hogy mikor lövik a pizsit. Azt ajánljuk, töltsd le az egyiket, és tapasztald meg újra, milyen karikás szemek nélkül felkelni!

#7+1 Koffeinfogyasztás mértékkel


Gondoltad volna, hogy a fogyáshoz a mértékletes koffeinfogyasztás is hozzájárulhat? Így bizony, úgyhogy ha kifejezetten kávé vagy fekete tea rajongó vagy, szerintünk nem is hozhattunk volna jobb hírt neked! Ennek csupán egy egyszerű oka van – és valószínűleg tapasztaltad is már –, a koffein lényegesen meg tudja pörgetni az anyagcserét, aminek köszönhetően már integethetsz is felesleges kalóriák után. Pedig tényleg csak ennyi az egész, egy csésze kávé – szuper, igaz?

Fogyás gyorsan: a fehérje diéta


Mint említettük, a sikeres diéta egyik fontos eleme a megemelt fehérjebevitel. Az elmúlt években a fehérjediéták óriási népszerűségnek örvendenek, egyre több módszer és termék helyezi a fő hangsúlyt a fehérjékre. Ez nem meglepő, hiszen a fehérje laktató, növeli a teltségérzetet, nehezen raktározódik el zsír formájában, és megvédi az izmokat, ezáltal első sorban zsírból fogysz. Szintén a fehérjediéták népszerűségét növeli, hogy ezzel a módszerrel a fogyás gyorsan elérhető.