A személyes vásárlási lehetőség bizonytalan ideig szünetel. Webshopban: ingyenes szállítás 30 000 Ft felett

BLOG

Lapos has diéta, étrend és edzésterv

Turbó Diéta

A cikk szerzõje:

Turbó Diéta

 

Mi a lapos has titka és hogyan érhető el? Mi a leggyorsabb és a legjobb megoldás? Fogyókúrától az edzésig megmutatjuk!

A lapos has, karcsú derék szinte minden ember álma. De miért van az, hogy míg egyeseknek alig kell valamit tenniük érte, mások szinte az egész életükben az ideális alakért küzdenek? És ami még fontosabb: mit tehetsz, ha te az utóbbi kategóriába tartozol és eddig sehogyan sem sikerült elérned a vágyott alakot? Lássuk a legjobb lapos has diétát!

Lapos has titka

Az önmagától is lapos has sajnos nagy mértékben a szerencsén, jobban mondva a genetikán múlik. Az, hogy milyen a testalkatod, hogy a tested melyik részére hízol, milyen a zsírégetésed, már a születésedkor benne van a génjeidben, csakúgy mint az is, hogy milyen könnyű lesz kockás hasat gyúrnod. Bár a genetikán nem, de a nem megfelelő táplálkozáson, a mozgásszegény életmódon, a különböző emésztési zavarokon, a zsigeri zsíron te is tudsz változtatni. 

Természetesen bárkinek lehet lapos, kocás, feszes hasa, mint ahogy a vékony testalkat sem csak a gyors anyagcserével rendelkezők kiváltsága. És hogy még egy bíztatót mondjunk már így a legelején: tulajdonképpen mindenkinek kockás is a hasa, hiszen ezek a törzsizmok folyamatosan dolgoznak, állandóan edzésben vannak. Ma arról lesz szó, hogyan hozd felszínre ezeket a kockákat.

Hasizom felépítése, anatómiája

lapos has titka

Mielőtt a hasizomról beszélnénk, először azt kell tisztázni, hogy mi is az a hasizom. Nincs olyan, hogy „A” hasizom, hiszen az, amit mi kívülről kockáknak látunk, valójában több izomcsoport együttese. Lássuk, melyek ezek!

  • Haránt hasizom: a haránt hasizom a legmélyebben lévő hasizom fajtánk, ennek a feladata, hogy stabilan tartsa a törzsünket, megtámassza a szerveinket. 
  • Egyenes hasizom: az egyenes hasizmot sokan úgy ismerik, hogy ezekből lesznek a kockák. Ez az izom a bordáinktól a szeméremcsontig húzódik, és amellett, hogy jól néz ki, a törzsünk fő mozgatórugója is. 
  • Külső ferde hasizom: a külső ferde hasizom a két oldalunknál található, és a törzs csavarodását segíti elő. Éppen ezért pont az ilyen jellegű gyakorlatokkal lehet jól edzeni.
  • Belső ferde hasizom: a belső ferde hasizom neve nem sok kétséget hagy afelől, hogy mi a funkciója. A külső ferde hasizom munkáját támogatja, általában ellentétes oldalon. Hogy ez mit jelent? Ha egyenesen állva elfordulsz a felsőtesteddel balra, akkor a bal oldali külső ferde hasizom és a jobb oldali belső ferde hasizom együttes munkájával hajtod végre ezt a feladatot. Próbáld ki, így könnyen megtalálhatod, hol is van egy a két izomcsoport. 

Tévhitek a has fogyasztásával kapcsolatban

lapos has gyorsan

Most, hogy már tudjuk, hogyan épül fel a kockás has belülről, könnyű lenne azt gondolni, hogy napi 100 felülés, vagy egy gyors fogyókúra és meg is vagyunk. Ez természetesen nincs így, mint ahogy az sem igaz, hogy a különböző, méregdrága masszázsövek, fogyasztó gélek, rezgő masinák készítik a kockás hasat. 

Mielőtt továbbmennénk, hagy cáfoljuk meg a 3 leggyakoribb tévhitet a kockás, lapos hassal kapcsolatban:

1.    Koplalással, szigorú diétával lehet előcsalogatni a zsírpárnák mögül: Nos, bár értjük a logikát, és van is benne valami, hogyha zsírréteg fedi a hasat, nem látszanak a kockák, ám a koplaláspártiak egy valamit nem vesznek figyelembe. Amikor a szervezetet kiéheztetjük, az nem csak a zsírt, hanem az izmokat is elkezdi lebontani, hiszen az izmokból könnyen nyerhető energia. 

2.    Minél több hasizom edzés, annál biztosabb a siker. Ez a gondolkozás az előző pont fordítottja, és éppúgy csak félig igaz. Csinálhatsz bármennyi felülést és planket, ha a pocakodat nem tünteted el megfelelő fogyókúrával, az eredmény láthatatlan marad.

3.    A különböző csodakütyükkel megspórolhatod a munkát. Ma már a világ összes termékét megvehetjük a feszes has, lapos has elérése érdekében, vannak látványos eredményt ígérő rezgető és melegítő övek, krémek, masszázs szerkentyűk, ám ezek valójában nem sokat érnek. Diéta és edzés nélkül bizony nem reménykedhetünk kockás hasban. 

De akkor mit tehetünk?

Tanácsok a lapos has eléréséhez

lapos has

Azok után, hogy jól elkedvetlenítettünk mindenkit, lássuk mik azok a dolgok, amik tényleg hatékonyak, ha a lapos has titka a kérdés.

Étkezz rendszeresen. Rengetegszer írtunk már róla, hogy a kiegyensúlyozott, nem koplaltató diéta előfeltétele a csinos egészséges alaknak. A gyors fogyással kapcsolatban itt tudhatsz meg többet, az életmódváltással pedig itt foglalkoztunk. 

Kiadós reggelivel kezdd a napot. A lehető legrosszabb, amit tehetsz, hogy kihagyod a reggelit. Ilyenkor egyáltalán nem azt éred el, hogy még jobban beindul a zsírégetés, hanem felborítod a szervezeted napirendjét. Éhgyomorral nehezebb lesz teljesítened, ebédre viszont olyan farkas éhes leszel, hogy a kelleténél sokkal többet fogsz enni. A diétás reggelikkel egy egész cikken keresztül foglalkoztunk, így ha érdekel a téma, itt mindent megtudhatsz az egészséges diétás reggelikről

Fogyassz megfelelő mennyiségű folyadékot! A megfelelő vízfogyasztás legalább olyan fontos a lapos has elérése szempontjából, mint a szénhidrátbevitel csökkentése. Egyfelől ha nem iszol eleget, az belassítja az anyagcseréd, ráadásul a szomjúságot az agyunk gyakran összetéveszti az éhséggel. Ha nem iszol eleget, többet fogsz enni.

Kerüld a gyorséttermeket! Ezt talán nem is kell túltagozni, a zsíros, szénhidrátban tocsogó kalóriabombák a lapos has ősellenségei. 

Fontos a magas fehérjebevitel. A fehérje az ideális alak építőköve. Akár fogyni, akár izmosodni szeretnél, magas fehérjetartalmú ételekre lesz szükséged, amik az izmaid védelme mellett segítenek elérni a vágyott alakot. 

Alacsony szénhidrátbevitel: A megemelt fehérjebevitellel párhuzamosan a szénhidrátbevitelt csökkentetni kell. A túl sok egyszerű szénhidrát a pocak fő okozója, így ha lapos hasat szeretnél, búcsút kell mondanod a péksüteményeknek és a cukros üdítőknek. Ha pedig egy étel kenyérfélét is tartalmaz, akkor fontos, hogy teljes kiőrlésű pékárut, tésztafélét válassz.

És ha már cukrok: a lapos has érdekében kerülni kell pár alapvetőnek hitt adalékot is. Ilyen a cukor, só, keményítő, de a túl fűszeres ételek is. A cukor hizlal, a só vizet tart vissza, a fűszerek pedig az emésztőrendszert terhelik meg. Ha a cél a lapos has, barátkozz meg az ételek természetesebb ízével ezek nélkül az ízesítők nélkül!

Alakíts ki egy változatos hasi edzéstervet! Fontos, hogy a megfelelő diétát mozgással is kiegészítsd, ha kockás hasat szeretnél. Nézd meg női edzéstervünket vagy férfi edzéstervünket és dolgozz azokon a kockákon.

lapos has diéta

Végezz tervszerű súlyzós és kardió edzéseket is, hiszen a kardió edzés a zsírpárnák eltüntetését segíti, a súlyzós edzés pedig a tökéletes izomzat épülését szolgálja.

Végezz teljes testes ellenállásos edzéseket is, mint amilyen a TRX, G-flex vagy CrossFit. Ezek a teljes törzsizom megdolgoztatásával olyan feszes és lapos hasat eredményeznek, amit öröm lesz nézni. 

Edzés előtt és után, illetve étkezések kiváltására fogyassz komplex összetételű fehérjeturmixot. Ez azért fontos, mert így biztosíthatod, hogy a tested hozzájusson a megfelelő mennyiségű fehérjéhez és közben a többi tápanyagból se szenvedjen hiányt. A Turbó Diéta turmixokat például úgy alakítottuk ki, hogy a 40% fehérje mellett tartalmazza a szükséges mennyiségű rostot, zsírsavat és szénhidrátot, így edzés után is ideális táplálék a testednek.