BLOG

Magas fehérjetartalmú ételek listája súlyvesztéshez

Turbó Diéta

A cikk szerzõje:

Turbó Diéta

 

Nem szeretnéd, hogy az izmaidból fogyj? Tudd meg, melyek azok a magas fehérjetartalmú ételek, amiket nyugodtan fogyaszthatsz diéta alatt is!

Ahogy azt már a diétáról szóló cikkünkben is megírtuk, az étrend a sikeres fogyás egyik legfontosabb tényezője. A legtöbben azt gondolják, hogy ha koplalnak, akkor fogyni fognak – pedig sajnos inkább az izmaikat veszítik el.

A koplalás több szempontból is egészségtelen, hiszen ha a bevitt táplálék mennyiségét drasztikusan lecsökkentjük, tehát koplalunk, a testünk egy kis időn belül vészüzemmódba vagy úgynevezett “éhező üzemmódba kapcsol.” Ha a szervezet nem kap elegendő tápanyagot, az anyagcsere lelassul, hogy az éhezés alatt minden szabad energiát a létfenntartásra fordítsa. A fogyás el fog indulni a zsírraktárakból, azonban nem csak a zsírraktárak, hanem az izomzat is el kezd fogyni, ezzel még jobban lassul az anyagcsere. Ugye, hogy mégsem olyan jó ötlet a koplalás?!

De létezik egy tápanyag, amelyből szinte nem lehet annyit elfogyasztani ,hogy az hizlaljon. Finom, laktató, és része a mindennapi táplálékainknak.

magas fehérjetartalmú ételek

Ez pedig nem más, mint a fehérje!

A fehérje építi az izmainkat, és másodlagos energiaforrásként is üzemel. Ez azt jelenti, hogy ha nincs a szervezetünkben elég szénhidrát, amit a test üzemanyagként használna, akkor a fehérjét és a zsírt fogja felhasználni.

A kérdés már csak az, hogy melyek a legjobb és leginkább fehérjedús ételek?

Magas fehérjetartalmú ételek

A fehérjében gazdag ételeknél sem minden az, aminek látszik!

Mint minden természetes tápláléknál, úgy itt is beviszünk a fehérjével együtt más, a diéta szempontjából “felesleges” tápanyagokat, mint például zsírt.

Éppen ezért fontos, hogy sovány fehérje tartalmú ételeket fogyasszunk, hiszen ezek segítik elő leginkább a fogyást.

A lista első tagja remek példa erre, hiszen ha nem választjuk el a fehérje részét, akkor többet árthatunk a diétánknak, mintha egyáltalán nem is fogyasztottuk volna.

1. Tojás

fehérjedús ételek

A tojás egy remek fehérjét tartalmazó étel, hiszen egyetlen közepes méretű tojással 3-5 gramm fehérjét is be tudunk vinni a szervezetünkbe.

Azonban a tojásnak két része van, a fehérje mellett ott a sárgája is.

A sárgája sajnos túl sok zsírt tartalmaz ahhoz, hogy fogyasztható legyen egy szigorúbb diéta alatt, ezért célszerű kettészedni a tojást.

Ételt pazarolni viszont nem helyes, ezért érdemes félretenni a tojássárgáját a hűtőbe, és a családnak készített süteményekhez később felhasználni.

2. Szárnyasok

A csirkében, pulykában rengeteg fehérje van, körülbelül 20%.

További előnye, hogy sovány hús, ezért nem igazán tartalmaz zsírt vagy egyéb, a diéta szempontjából felesleges tápanyagot.

Ráadásul az elkészítése is könnyű, és szinte bármely fűszerrel, körettel finom.

3. Szója

fehérjében gazdag ételek

A fehérjék nem csak az állati eredetű táplálékokban találhatóak meg.

A különböző szójatermékek például (tofu, szójabab, stb.) igazán magas fehérjetartalmú élelmiszerek, jellemzően 10% körüli protein tartalommal.

A szója a bizonyíték rá, hogy bárki elkezdheti a diétát, még az is, aki csak növényi ételeket fogyaszt.

4. Sajt

A sajt egy remek fehérjeforrás, ugyanakkor rengeteg zsírt tartalmaz. Éppen ezért sajnos nem való a diétás étrendbe. Igazán nagy kár, mert közel ugyanannyi fehérjét tartalmaz, mint a csirke – és emellett nagyon finom.

De a lista későbbi részében mutatunk helyette egy remek helyettesítőt!

5. Olajos magvak

fehérje táblázat

Ugyanaz mondható el róluk, mint a sajtról: rengeteg fehérjét tartalmaznak, de sajnos rengeteg zsírt is.

Azonban van egy nagyon fontos különbség a kettő között.

Míg a sajt telített zsírsavakat tartalmaz, amelynek a fogyasztását minimalizálni kell a rossz koleszterin miatt – addig az olajos magvak telítetlen zsírsavakat, amelyek erőteljesen hozzájárulnak az egészséges életmódhoz.

Éppen ezért az olajos magvakat lehet és érdemes is fogyasztani a diéta alatt is, de nagyon fontos, hogy csak mértékkel!

6. Quinoa

A quinoa az egyik legminőségibb étel, amelyet a diéta alatt fogyaszthatunk.

Nem kifejezetten szokták megemlíteni a fehérje tartalmú ételek listáján, hiszen sokkal több szénhidrát van benne – viszont ez lassú felszívódású szénhidrát, amelyet nyugodtan fogyaszthatunk a diéta során is, természetesen mértékkel.

Egyetlen hátránya a magas ára.

7. Túró

miben van fehérje?

A túró a fehérjedús étrend egyik legfontosabb eleme.

Mivel főleg kazeint tartalmaz, ezért lassú felszívódású fehérjének számít, így rendkívül alkalmas az esti fogyasztáshoz.

Célszerű a legkisebb zsírtartalmú, sovány túrót választani az eredményes fogyáshoz.

8. Joghurt

A joghurt –hasonlóan a legtöbb tejtermékhez– a magas fehérjetartalmú ételek közé tartozik.

Nagy előnye még, hogy a bélflórára is nagyon pozitívan hat, ezért egészségügyi szempontból is különösen előnyös a fogyasztása.

Ráadásul az állaga miatt tökéletes cukros-szósz helyettesítő.

De sok zsírt vagy cukrot tartalmazhat, ezért csak és kizárólag olyan fajtáját érdemes fogyasztani a fogyáshoz, amely sovány, és nem igazán tartalmaz zsírt vagy cukrot – mint például a görög joghurt.

9. Hüvelyesek

proteinben gazdag ételek

A hüvelyesek közé tartoznak a különböző babok, a lencse és a borsó is.

Ezek a növények remek fehérjeforrások, de érdemes velük vigyázni, mert ugyanilyen gazdagok szénhidrátban is – jó hír viszont, hogy lassú felszívódású szénhidrátok!

Sajnos ennek ellenére is csak mértékkel lehet őket fogyasztani egy diéta alatt, mert könnyű túl sokat enni belőlük.

10. Hal

A hal az egyik legjobb állati eredetű fehérje gazdag étel, hiszen sovány, és hatalmas a fehérje tartalma – több, mint 20%.

Érdemes azonban megemlíteni, hogy zsírokat is tartalmaz, de azokból a legjobb, többszörösen telítetlen fajtát, ami nagymértékben hozzájárul az egészséges életmódhoz.

Ez az a zsírfajta, amely a híres Omega-3 zsírsavat is tartalmazza.

Ezenkívül nagyon nehéz olyan mennyiséget megenni belőle, ahol már negatív hatással van a diétánk eredményére, ezért a hal nagyon ajánlott!

10+1. Tej