BLOG

Újévi fogyókúrák alapszabályai - 1.rész

Turbó Diéta

A cikk szerzõje:

Turbó Diéta

 

Sok ember van, aki elhatározza az év első napjaiban, hogy idén végre rendet tesz az életében, nem halogatja tovább a súlyproblémája megoldását. Ha Te is közéjük tartozol, most segítünk, hogy eredményesebb legyél!

Sok ember van, aki elhatározza az év első napjaiban - néhányan az évek múlásának nyomására, néhányan az ünnepek után szétfeszülő nadrággomb okán - hogy nem halogatják tovább a súlyproblémájuk megoldását. Jó gondolat a magunk elhatározására változtatni, többnyire esztétikai okból, minthogy az egészségünk vagy az orvos kényszerítsen ;-)

Van azonban egy jellegzetessége ezen újévi elhatározásoknak: nem szoktak sokáig tartani.

A szerencsésebbek vagy ügyesebbek kitartanak január végéig, de van, aki addig sem jut el, pedig néhány egyszerű szabály betartásával sikerre vihetnék az elhatározásunkat, anélkül, hogy különösebben feszültséget, vagy megterhelést okozna a diéta. Ebben szeretnénk most segíteni!

A diéta nem koplalás!

Az első, és legfontosabb dolog, és a leggyakoribb tévhit a diétázással kapcsolatban, amit szeretnénk eloszlatni. Ha diétázunk kevesebbet kell ennünk, ez igaz! De nem szabad átesni a ló túlsó oldalára, ahogyan azt sokan teszik:

Turbó Diéta"a reggeli kimarad, annyival is kevesebb, és valahogy kibírom délig...ebédre egy szelet hús némi salátalevéllel, ez a 'nagykönyves' ebédtipp, mindenki így csinálja... ha éhes vagyok bedobok egy kávét, az jól eltelít ... vacsira pedig eszem egy kis abonettet felvágottal, hiszen az kellőképpen diétás..."

A fenti étrendben felsorolt 6-800 kalória bevitel néhány napig "elmegy", de tartósan ezt senki se bírja, fáradtság és feszkó nélkül, ráadásul a szervezetünk ez idő alatt izmot bont, nem zsírt, vagyis lehet hogy az ünnepek utáni has feszülés enyhül, de a diéta valódi eredménye és tartóssága erősen megkérdőjelezhető lesz.

1. Alapszabály

A jó diétában mindig rendszeresek az étkezések, legalább napi 3-4 alkalom,  de indokolt esetben lehet ennél több is. A napi összes kalória bevitel átlagos magasságú, ülőmunkát végző, nem sportoló nő esetében legalább 1200 kcal körül legyen. Ez bőven a felhasznált kalória alatt van, így biztos, hogyha megfelelően válogatod meg az ételeidet fogyni fogsz, DE nem borulsz fel, és a diétát hosszú távon (=amíg eléred a kívánt testsúlyt) is tartani tudod majd.

Turbó DiétaA koplalás ellen (értem ez alatt a túl alacsony kalóriabevitelt) még van bőven érvünk, a második legerősebb az, hogy ezzel egyenes út vezet a jojó effektushoz. Ha túl keveset eszel egyrészt nem adsz munkát a szervezetednek, nincs amivel dolgozzon, tehát lelassul, másrészt nincs is energiája (táplálék =kalória=energia) amiből dolgozhatna, vagyis lelassul, ezért vagy fáradékony, levert, lassú, ha túl keveset eszel.

Az anyagcserét azonban könnyebb lelassítani, mint felgyorsítani, hiszen egy-egy ilyen vészterhes (koplalós) időszakot megjegyez a szervezet (az idegrendszer), és nehezen felejti el.  Az egyetlen módja, hogy kikeveredj belőle, ha rendszeresen, normálisan étkezel és esetleg még sportolsz is. És ezzel máris ott vagyunk, amivel kezdtük! Ha már úgyis ide lyukadunk ki, kár megtenni ezt a vargabetűt! ;-)

Ezt a két tipikus hibát kerüld el, ha Turbó Diéta Programot csinálsz!

- Kevesebb turmixport teszel egy adagba, mert akkor még kevesebb a kalória bevitel, és azt gondolod gyorsabban fogsz fogyni. Ez tévhit! A kalória bevitel már így is kellőképpen alacsony, ha tovább csökkented, csak az anyagcserédet lassítod le, és akkor nem gyorsabban, hanem éppen ellenkezőleg, lassabban fogsz fogyni!

- A 30 napos diétánál ebédre 600 kalóriás fehérjében gazdag, szénhidrátszegény főételt ajánlunk. A leggyakoribb ebédválasztás egy szelet hús némi salátalevéllel - ez ugyan egészséges, de kevés, kb. 250-300 kalória. A zöldség nagyon jó választás, de ne spórolj vele, pl. egy adag grill zöldségben 100 g-ban kb. 50 kalória van, szóval ebből ehetsz bátran, plusz hozzá még fél adag (maréknyi) rizsköret is simán belefér a 600 kalóriába.

Fontos, hogy ebédre eleget egyél, mert akkor biztosan kibírod vacsoráig (ha 4 étkezésed van, akkor uzsonnáig) nasi nélkül, és anyagcserédet is aktívan tudod vele tartani!

A kalóriaszámoláshoz letölthetsz applikációt az okostelefonodra, vagy használhatod a www.kaloriabazis.hu kalkulátorát, és kérhetsz tőlünk is mintaétrendet itt !

Ha kedvet kaptál, hogy belevágj a diétába?

Ha kérdésed merül fel a diéta alatt, akkor kérdezz tőlünk bátran itt (hidd el, rossz kérdés nincs ;-)) !